БУЛЕВАР ПАТРИЈАРХА ПАВЛА – ФАЗА ДВА – ГОТОВА ПОЧЕТКОМ СЕПТЕМБРА

БУЛЕВАР ПАТРИЈАРХА ПАВЛА – ФАЗА ДВА – ГОТОВА ПОЧЕТКОМ СЕПТЕМБРА

 

Булевар патријарха Павла – Деоница од Кошутњака до Улице Пере Велимировића на којој су радови почели крајем лета 2019. и првобитно је требало да буде окончанa у марту 2021. – Рок за извођење радова продужен је из више оправданих разлога, тврде у Дирекцији за грађевинско земљиште

 

Коначан завршетак обнове и проширења Булевара патријарха Павла од Кошутњака до Улице Пере Велимировића може се очекивати на двогодишњицу почетка радова, односно првог септембра 2021.

Почетак наредне школске године тренутно је важећи циљни датум за крај реконструкције овог дела булевара где је посао првобитно требало да буде окончан почеком овог пролећа.

Да ће пролеће доћи и проћи, да ће се дубоко загазити и у лето, а да ова обнова неће бити завршена и даље, јасно је било још зимус. Сада је само додатно прецизиран и појашњен нови циљни датум. Разлози за продужетак, односно за потписивање анекса уговора о извођењу радова којим је завршетак реорочен до 1. септембра, оправдани су, тврде за Политику у Дирекцији за грађевинско земљиште.

БОНУС ВИДЕО:

 

– Рок за извођење радова продужен је из више оправданих разлога. Синхрон план и пројектна документација нису били усклађени са стварним положајем постојећих подземних инсталација на терену, што је захтевало измештање инсталација које нису евидентиране пројектом.

Непредвиђени послови изискивали су и одлагање извођења појединих пројектом предвиђених радова, с обзиром на њихову техничко-технолошку повезаност.

Организација извођења радова на водоводној мрежи и кишној канализацији често је морала да буде коригована због неадекватног положаја подземних инсталација и обавезе да снабдевање потрошача водом буде без већих прекида – уверавају из Дирекције и понављају да је значајно ограничење у извођењу радова изазвала пандемија вируса корона.

 

ЧИТАЈТЕ ЈОШ: ПАСАРЕЛА КОД ,,АДА МОЛА” НЕЋЕ ПРЕ ЈУНА (ВИДЕО)

– Извођач није обустављао радове ни у току ванредног стања, али су се појавиле потешкоће приликом набавке материјала због умањених радних капацитета готово свих добављача, а и услед заразе скоро целог колектива извођача – указују у Дирекцији.

Како прецизирају, до сада су у Булевару патријарха Павла, на деоници која се тренутно обнавља, највећим делом положене подземне инсталације па је, додају, цела уговорена деоница отворена за израду саобраћајних површина и надземних инсталација.

– На око 500 метара уграђен је носећи слој асфалта и у току је полагање ивичњака, бетонирање трамвајске баштице, израда сливничких веза и изградња контактне мреже. До краја радова преостало је да се угради камени агрегат, да се заврши полагање баштенских и коловозних ивичњака, да се бетонирају трамвајске баштице и уграде шине, поставе стубови, контактна мрежа, јавно осветљење, да се заврши асфалтирање и обележе саобраћајнице – наводе у Дирекцији.

Радовима који су почели у касно лето 2019. обухваћена је деоница нешто мања од два километра. Постојећа саобраћајница проширује се тако да се добију по две возне траке у оба смера са обостраним тротоарима. У средини ће се налазити трамвајска пруга постављена на издигнутој баштици. Дуж трасе су предвиђена по два стајалишта јавног превоза – код Пере Велимировића и код железничког моста. Нето вредност уговорених радова је 1,2 милијарде динара.

ТЕНДЕР ЗА ДРУГУ ДЕОНИЦУ ПОЧЕТКОМ ЈУЛА

 

Наредна деоница која ће се радити јесте потез Булевара патријарха Павла од Хиподрома до Кошутњака.

Према последњим информацијама из Дирекције за грађевинско земљиште, урађено је идејно решење за потребе израде урбанистичког пројекта, који се налази у фази потврђивања пред надлежним секретаријатом.

– Тендер за извођача радова биће расписан почетком јула, са роком за извођење радова од седам месеци, како би у првој половини 2022. деоница била пуштена у функцију – тврде у Дирекцији.

Према ранијим, не тако давним уверавањима из Старог двора, план и идеја били су да деоница од Хиподрома до Кошутњака крене да се ради у току овог пролећа, одмах по завршетку деонице која се тренутно ради, и да све буде окончано до пролећа 2022.

Када крене сређивање потеза од Хиподрома до Кошутњака, план је да се искористи постојећи железнички коридор да се не би улазило у Топчидерски парк.

Исти извођач и пробијени рокови

 

Водећи члан групе извођача за реконструкцију и проширење Булевара патријарха Павла је „Енергопројект”. Реч је о компанији која је и у групи извођача што су реконструисали Карађорђеву и Савски кеј, али и у конзорцијуму компанија које су доскора, готово две пуне године, обнављале улице од Рузвелтове до тврђаве. За све ове поменуте пројекте заједничко је дебело пробијање рокова и разна оправдања. Из угла грађана ове пројекте повезује и то што је често на овим градилиштима било мало мајстора и што је много тога урађено не претерано педантно.

 

Политика

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.